Stovyklos „Jaunasis aviatorius“ dalyviai „užsikrėtė“ aviacijos virusu

Jaunieji žurnalistai

„Reikėjo berniukams beribio dangaus,

Lėktuvo šturvalo ir skrydžio svaigaus,“

Prisimenant šios populiarios  dainos žodžius galima patvirtinti, kad stovykla „Jaunasis aviatorius“, kuri vyko Kauno moksleivių techninės kūrybos centre birželio 5-9d.d. buvo labai reikalinga vaikams, norintiems pažinti stebuklingą aviacijos pasaulį. O tokių mažųjų smalsuolių atsirado virš 30. Gaila, deja, patekti į šią stovyklą negalėjo visi pageidaujantys.

P103020120170606_15471820170606_15463420170606_154645

Stovyklos programa buvo turtinga išvykomis į svarbius objektus, susijusius su aviacijos sritimi, jos istorija, dabartimi ir praeitimi. Kaip niekur kitur stovyklautojai pamatė daugybę aviacijos technikos- nuo sklandytuvų iki moderniausių lėktuvų. Turėjo galimybės stebėti kaip gaminami ir remontuojami orlaiviai, kaip jie pilotuojami.

20170606_15131920170606_144216

Kiekvieną dieną stovyklautojai dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse, kurių metu stovyklos dalyviai gavo žinių apie modeliavimą, erdvinių objektų raiškos galimybes, susipažino su aitvarų projektais ir jų gamybos būdais. Padedant aviamodeliavimo būrelio vadovams Zenonui Petraičiui ir Evaldui Papinigiui, mažieji aviacijos entuziaztai sukonstravo ir pasigamino po nesudėtingą aitvarą.

P1030222P1030246P1030228P1030240P1030231P1030243

Visas dienas stovyklautojai plušėjo prie savo aitvarų, kad baigiantis stovyklai juos galėtų  paskraidinti Nemuno saloje.

P1030180P1030184P1030190P1030211

Pirmąją stovyklos dieną mokiniai lankėsi UAB „Sportinė aviacija ir Ko“ –  vienintelėje Baltijos šalyse sklandytuvų gamykloje, įsikūrusioje Pociūnuose, Prienų rajone.  Ši gamykla specializuojasi sklandytuvų, motosklandytuvų projektavimu ir gamyba. Čia ekskursantai galėjo iš arti pamatyti kaip gaminami lietuviški sklandytuvai, tokie kaip: 15–18 metrų klasės LAK-17, standartinės klasės – LAK-19 ir atviros klasės – LAK-20 ir dvivietis sklandytuvas varžyboms LAK-20T. Tai, kad 80-90 proc. pardavimų sudaro eksportas, daug sako apie šios įmonės pasiekimus.

P1030210P1030216

Pociūnų aerodromo jaunieji aviatoriai susitiko ir bendravo su žymiu lėktuvų konstruktoriumi, Aviakonstruktorių federacijos viceprezidentu Rolandu Kalinausku.

P1030203P1030214

Jis aprodė savo konstruojamus lėktuvus ir papasakojo apie jų kūrimo procesą  bei atsakė į daugybę vaikus dominančių klausimų. Pasirodo, kad kol gimsta šie meno kūrinai, praeina labai daug laiko. Reikia ne tik idėjos, kuri kirba galvoje, bet  ir juodo darbo, virinimo, šaltkalvystės. Šiame procese dirba ne tik protas, bet ir rankos. Kartais tenka viską mesti ir kelis kartus perdaryti, tam būtinos ne tik žinios, bet ir didelė kantrybė. Aviacijoje ypatingai kreipiamas dėmesys į kiekvieną smulkmeną.R.Kalinauskas gali didžiuotis tuo, kad po pasaulį ir Lietuvą skraido apie dešimt jo sukurtų eksperimentinių lėktuvų.

P1030260P1030251P1030253P1030268

UAB „Helisotoje“  vaikai sužinojo kaip remontuojami sraigtasparniai iš viso pasaulio. Šioje tarptautinėje kompanijoje teikiamos kompleksinės sraigtasparnių techninės priežiūros, modernizavimo darbai, tiekiamos aviacinės detalės.

20170606_15490220170606_15484220170606_16223820170606_15525020170606_15461220170606_162821

Aviacijos muziejuje stovyklautojai pamatė pačią įvairiausią aviacinę techniką, lėktuvų modelius, o taip pat lėktuvų eksponatus:  Lituanicos kopiją, lietuviškus bei Lietuvoje naudotus sklandytuvus, B. Oškinio sklandytuvus. Pasiklausę aviacijos istorijos įdomybių, savo aviacijos žinias išmėgino praktiškai, pilotuodami virtualų orlaivį. Kiekvienas galėjo sėstis į skraidymo imitatorių ir treniruoklių pagalba  susipažinti su lėktuvo valdyno ypatumais ir mokytis „pilotuoti“ lėktuvą.

P1030342P1030333

P1030356P1030359

Tarptautiniame Kauno oro uoste dalyvavo edukaciniame užsiėmime, kuriame susipažino su oro uosto ypatumais. Jie lankėsi skrydžių valdymo centre, iš arti stebėjo dispečerio darbą ir įsitikino kaip  dispečerinės informacija perduodama pilotams. Įdomu buvo ne tik stebėti kylančius ir besileidžiančius orlaivius, bet ir patiems patekti į aerodromą.

P1030354P1030358P1030373P1030367

Tam reikėjo pereiti aviacinę patikrą keleivių terminale, kuriame pamatė kaip tikrinami keleiviai ir jų bagažas. Vėliau mažieji ekskursantai autobusu buvo vežiojami ilgiausiu Lietuvoje oro uosto kilimo ir tūpimo taku. Įjungus apšvietimo sistemą, šis šviečiantis 3 kilometrų takas jiems paliko didelį įspūdį.

20170609_11575220170609_115659

Ne mažesnį įspūdį padarė ir priešgaisrinės apsaugos angaras, jo technika ir vienintelis Baltijos šalyse priešgaisrinės apsaugos automobilis, kuris parodė kaip gesinamas gaisras.

P1010671P1010673P1030385P1030388

Penkios stovyklos dienos pralėkė kaip viena diena. Paskutinę stovyklavimo dieną kiekvienas dalyvis jau spėjo pasigaminti po aitvarą, kurį turėjo išbandyti – paleisti į žydrą tolį.

P1030404P1030408P1030398

Pasisekė, pūtė palankus vėjas, tad Nemuno salos padangė pražydo plėvėsuojančiais vaikų sukurtais kūriniais. Aitvarų skrydžio grožis visiems suteikė daug džiaugsmo. Savo pagamintus kūrinius jaunieji aviatoriai galėjo pasiimti į namus, juos dar tobulins ir ne kartą sėkmingai švystelės į dangų.

20170609_17175520170609_171843

Manome, kad ši stovykla naujokus „užkrėte“  aviacijos virusu, o senbūvius jaunuosius aviatorius dar labiau sudomino šia sudėtinga profesija.

 

 

Komentarai