PASKELBTI FOTOREPORTAŽŲ KONKURSO „KRIŠTOLINIS OBJEKTYVAS 2020“ NUGALĖTOJAI
Š.m gruodžio 10 d. nuotoliniu būdu per zoom platformą vyko respublikinio fotoreportažų konkurso „Krištolinis objektyvas 2020“darbų aptarimas ir paskelbimas, o tuo pačiu ir seminaras „Kūrybinis fotografijos panaudojimas ugdymo procese“. Į renginį prie ekranų, kurį organizavo Kauno moksleivių techninės kūrybos centras, susirinko gausi auditorija: tiek mokiniai, būsimieji fotografai, tiek jų pedagogai ir visi tie, kas neabejingi fotografijai. Centro direktorė Laimutė Vaitiekūnienė, kreipdamasi į jaunuosius fotoreportažo konkurso dalyvius, pasidžiaugė, kad fotomenas egzistuoja ir yra toks populiarus tarp jaunimo. Vertinimo komisijai teko nemažai paplušėti atrenkant geriausias fotonuotraukų serijas.
Konkursui šiemet buvo pateiktos 840 nuotraukų, kurias pateikė 116 dalyvių. Vertinama buvo pagal 2 amžiaus grupes: I grupė – 14 metų amžiaus, kita – vyresniųjų.
Ivanas Kuzminas, medijų menų mokytojas ekspertas, MTKC metodininkas, pradėdamas paskaitą apie Lietuvos fotografijos mokyklos pradžią, paaiškino kodėl šis apdovanojimo renginys pavadintas ir seminaru. Pradedantiesiems fotografams dar nėra aišku kas yra fotoreportažas ir koks turėtų būti geras fotoreportažas.
I.Kuzmino teigimu, pusė fotoreportažų konkurso „Krištolinis objektyvas 2020“ dalyvių darbų neatitiko reikalavimų, tad šis seminaras, kuriame pasisakys profesionalai fotografai, padės daugeliui, žengiančiam į fotomeno pažinimą. I. Kuzmino pasakojimai apie foto reportažinį žanrą buvo iliustruoti vieno iš jo atstovų fotografo Vaclovo Strauko fotografijomis iš mokyklos gyvenimo.
Romualdas Požerskis, fotomenininkas, nacionalinės premijos laureatas, VDU profesorius, kalbėdamas apie fotoreportažo ypatumas, konkurso dalyvius kvietė atkreipti dėmesį į svarbiausius įvykių fotografavimo momentus. Klasikinis fotoreportažas susideda iš 3 dalių. I kadras: kas ir kur vyksta (kaimas, miestas, gatvė, vidus); II kadras: to įvykio svarbiausias momentas, kulminacinis taškas; III, IV, V kadras: detalės, portretas, nuotraukos, spalvos.
R.Požerskis davė daug naudingų patarimų pradedantiesiems fotografams. Žymus fotomenininkas pagyrė autorius, jo nuomone atsiuntusius geriausius darbus, kuriuos išsamiai ir pakomentavo.
Konkurso dalyvių fotoreportažus apžvelgė Ramūnas Danisevičius, „Lietuvos ryto“ fotografas. Jo žodžiais, fotografas kaip baleto artistas, turi treniruotis, kiekvieną dieną padaryti po kelis kadrus, kad mėnesio pabaigoje atrinktų geriausius, tada bus geras įdirbis.
Daug įdomių „gero kadro“ paslapčių atkleidė Irmantas Gelūnas, žurnalo „Žmonės“ agentūros „Žmonės foto“ fotografas. Aptardamas konkursinius darbus, fotomenininkas ne tik pakomentavo stipriąsias fotoreportažų vietas, kuriose autoriai turėjo gerą akį, įdėjo daug jausmo, bet ir nurodė reportažines klaidas, kurių reikėtų išvengti.
Fotografijos meno žinovas teigia, kad iš žmonių, kurie tik pradeda domėtis fotografija, daug reikalauti negali. Peržiūrėjus visas fotografijas, jam susidarė nuomonė, kad kai kurie konkurse dalyvavo savo noru, o kai kurie buvo kieno nors verčiami. „Tad svajokite, atsakingai siekite, tą ir turėsite. Žmogus, kuris siekia atsakingai, tą ir pasiekia savo darbu“,- kalbėjo I.Gelūnas.
Apibendrindamas seminaro pranešėjų pasisakymus, I.Kuzminas pasidžiaugė, kad į šį fotoreportažų konkursą įsijungia vis daugiau dalyvių, kai kurių jų darbai stebina savo meistriškumu ir įdomiomis foto istorijomis.
Šiemetiniams konkurso nugalėtojams skiriami MTKC prizai- atmintukai ir diplomai bus išsiųsti nurodytu adresu.
Konkurso rezultatai: http://www.kadras.lt/respublikinis-jaunimo-fotoreportazu-konkursas-kristolinis-objektyvas-2020
Linkime visiems kūrybinės ugnelės, įamžinant įvairias gyvenimo ir veiklos akimirkas.