NEUŽMIRŠTAMAS KRUIZAS

Urtė Rakauskaitė

Spalio 24-27 dienomis grupelė smalsių Kauno moksleivių techninės kūrybos centro mokinių su medijos ir komunikavimo studijos  vadove Liuda Kazlauskiene vyko į kruizą Helsinkis-Stokholmas-Talinas. Tai trumpa, bet išties intriguojanti kelionė Baltijos jūros keliais. Pasinaudoję šiuo šauniu  pasiūlymu, su entuziazmu leidomės į kelionę, kurios metu iš arti pažinome ne tik TALINĄ, bet ir dvi  gražias Skandinavijos šalių sostines.

Iš pradžių mes aplankėme Helsinkį. Tai –  Suomijos sostinė ir didžiausias miestas, Ūsimos regiono administracinis centras. Helsinkyje yra didelis jūrų uostas, tarptautinis oro uostas. Šiame Suomijos pramonės ir kultūros centre Išvystyta mašinų, laivų, elektrotechnikos, tekstilės, chemijos, maisto pramonė. Yra metropolitenas,  universitetas, J. Sibelijaus muzikos akademija, dailės menų akademija. Daug muziejų – Suomenlina, Atensum, architektūros, nacionalinis, muitinės ir kt.

Išlikę buvę Senato rūmai (klasicizmo stiliaus, XIX a.), Šv. Mykolo katedra (XIX a.), miesto geležinkelio stotis („tautinio romantizmo“ stiliaus, XX a. pradžia, architektas E. Sarinenas), Finlandia rūmai (1967–1971 m., architektas Alvaras Altas).

Helsinkyje mes aplankėme senamiestį, kuris pasižymi įspūdinga architektūra, dar aplankėme turgų ir  bažnyčią uoloje.

bdr

Tada, palikę autobusą, sėdome į laivą „Gabrielą“  ir plaukėme į Stokholmą. Tai Švedijos sostinė ir didžiausias Švedijos bei Skandinavijos miestas. Didelis jūrų uostas prie Baltijos. Ten yra Tarptautinis oro uostas Arlanda, metropolitenas, Išvystyta mašinų, metalo, poligrafijos, chemijos, vaistų, lengvoji, maisto pramonė. Yra Karališkoji mokslų akademija, universitetas, teatrai, muziejai (nacionalinis, istorijos, architektūros, šiuolaikinio meno, dailės ir kt.), Skansen etnografinis parkas-muziejus. Miestą puošia romaninio-gotikinio stiliaus bažnyčios (nuo XIII a.), karališkieji rūmai (barokas; XVII–XVIII a.), daug bajorijos rūmų (XVII–XIX a.), rotušė (1911–1923 m.). Stokholme aplankėme grupė turistų patraukė į „Vazos“ muziejų. Lijo smarkus lietus, tad mes likome apžiūrėti Senamiestį ir papietauti vienoje iš kavinių.

bty

Vakarop vėl sėdome į kruizinį laivą Viking Line „Gabrielą“ ir per naktį plaukėme link Helsinkio. Ryte, pasiekę krantą, vėl sėdome į autobusą ir keliavome į Taliną. Tai Estijos sostinė ir svarbiausias uostas, įsikūręs šalies šiaurėje, prie Baltijos jūros Suomių įlankos, 80 km į pietus nuo Helsinkio.

Kai buvome Taline,  mes apžiūrėjome  Senamiestį.

bdr

Kelionė buvo labai gera, mūsų gidas buvo Renatas. Mes gyvenome kelto kajutėse kurios buvo labai jaukios. Kelte dar buvo visokių įdomių dalykų. Tikiuosi dar kažkada važiuosime į panašią kelionę.